Returer och byten
På Gococo vill vi göra din returupplevelse så enkel och smidig som möjligt. Här är våra riktlinjer för retur och återbetalning:
Retur och återbetalning
- Du kan returnera dina varor för återbetalning inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.
- Om du vill byta en vara har du 30 dagar på dig från mottagandet av din beställning.
Villkor för retur
- För att en retur ska godkännas måste både produkten och förpackningen vara i sitt ursprungliga skick, det vill säga oanvända och intakta.
Så här gör du en retur
-
Logga in på ditt kundkonto:
Hantera din retur direkt via vår hemsida genom att logga in på ditt kundkonto och följa instruktionerna.-
Har du inget kundkonto? Du kan enkelt skapa ett här genom att ange samma e-postadress som du använde vid köpet. Du hittar även denna sida om du klickar på den lilla gubben i vänstra översta hörnet på vår hemsida.
-
Har du inget kundkonto? Du kan enkelt skapa ett här genom att ange samma e-postadress som du använde vid köpet. Du hittar även denna sida om du klickar på den lilla gubben i vänstra översta hörnet på vår hemsida.
-
Få din QR-kod:
När din retur är godkänd skickar vi en QR-kod via e-post. Ta med koden till ett PostNord-ombud, där de skannar koden och tar emot din retur – ingen fraktetikett behövs! -
Paketering:
- Se till att produkten är ordentligt förpackad för att undvika skador under transporten.
Returkostnad
- Kunden står för returfrakten, och kostnaden dras automatiskt av från återbetalningen eller Klarna-fakturan.
- Returfrakten baseras på paketets vikt:
- 39 kr för försändelser upp till 250 g
- 49 kr för försändelser mellan 251–500 g
- 59 kr för försändelser över 500 g
Du får information om vilken fraktkostnad som gäller för din retur i samband med att du registrerar den.
Returadress
📍 Gococo AB
Saltholmsgatan 3
426 76 Västra Frölunda
Sverige
📧 Frågor? Kontakta oss på hej@gococo.se.
Genom att följa dessa steg kan vi hantera din retur snabbare och smidigare.
Tack för att du väljer Gococo! 💛